יום ראשון, 11 בספטמבר 2011

שוקולד הוא רעל בשבילם


שוקולד זה רעל בשביל חיית המחמד

שלום לכולם וברוכים הבאים, כאן ליאורה מחיש חי עם מאמר מעניין בנושא:
מזון בני אדם יכול להיות רעיל לחיית המחמד.
כבר שנים שידוע לחובבי חיות , לא להאכיל את חיית המחמד במזון של בני אדם, אולם, אנשים עושים זאת כי הם חושבים שזה לא מזיק להם והם נהנים לראות את חיית המחמד שלהם אוכלת מזון של בני אדם.
הבעיה נוגעת לרוב, לכלבים. חתולים מאד בררניים במה שהם מכניסים לפה, אולם, רוב הדברים שרעילים לכלבים רעילים גם לחתולים.
כלבים יכולים לאכול כל דבר למעשה אבל אסור להם לאכול כל דבר ,ישנם מאכלים רבים שהם רעילים לכלבים. למעשה , אם תצמדו למזונות שאתם יודעים שהם בטוחים בשבילם לא תהיה להם כל בעיה רפואית.

סכנות במזון של בני אדם 

בעיקר כלבים, מידי פעם נוברים באשפה או מצליחים להשיג שאריות משולחן האוכל. במקרים אלו חשוב להבין מה הם יכולים לגרום לכלב ולחתול שלכם, איך לזהות את התסמינים והאיום.

מאילו מזונות עדיף להימנע לטובת חיית המחמד שלך?

שוקולד - שוקולד רעיל לחיות מחמד ואסור להאכיל את הכלב בשוקולד בשום מקרה. אם כלבך חיסל חפיסה של שוקולד (מריר, לדוגמא) בטעות, גש איתו לוטרינר מיידית. לפעמים הסימנים יופיעו שעות אחרי ולעיתים, זה יהיה מאוחר מידי. שוקולד מכיל חומר שמגביר את קצב הלב ויכול לגרום להתקף לב לכלב.

אגוזי מקדמיה ואגוזים אחרים - בשל נוכחות גבוהה של זרחן נוצרות אבנים בדרכי השתן. אגוזי מקדמיה ידועים כגורמי התכווצויות שרירים, חולשה, ושיתוק בכלבים.

אגוזי מלך - יש להמנע מהם בכל מצב. אגוזי מלך מאד רעילים לכלבים.

ענבים - להאכיל את כלבך בענבים גורם לנזק חמור. ישנם פירות שמותר להאכיל חיות מחמד- מענבים עדיף להמנע לחלוטין.

עגבניות - עגבניות מסוכנות ביותר לכלבים. אכילת עגבניה או כל חלק מהצמח, כן, כן, גם החלק הירוק המחובר יכול לגרום לרעידות ולהפרעות בקצב הלב.

עצמות - עצמות הודו ועוף יכולות לגרום לבעיות עיכול לכלבים עד כדי צורך בניתוח. עצמות יכולות לגרום לחתכים בחלל הפה ובקיבה ולגרום לדימומים.

כבד - כבד בכמויות גדולות יכול לגרום לרעילות שמשפיעה על העצמות ועל השרירים.

דגים לא מבושלים - אכילת דגים לא מבושלים גורמת לירידה בתיאמין. מחסור בתיאמין גורם להתקפים רעידות פגיעה ניורולוגית ואפילו למוות.

ביצים - לא מבושלות אנזים הקרוי אבידין אשר קיים בביצים לא מבושלות יכול לגרום לבעיות עור ופרווה ובנוסף סכנת הרעלה מחיידק הסלמונלה.

חלב ומוצריו - מכיוון שכלבים אינם זקוקים ללקטז, האנזים המפרק את הלקטוז (הסוכר הקיים בחלב) , חלב ומוצריו יכולים לגרום לשלשולים וכתוצאה מכך להתייבשות אובדן חוש כיוון ועוד.

משקאות אלכוהוליים - אפילו בני אדם אינם מסוגלים לעכל אלכוהול אז למה שהכלב שלך יוכל? כלבים מגיבים בצורה חמורה לאלכוהול שיכול במקרים קיצוניים לגרום לתרדמת ולמוות . המשקה לכלב הוא מים!!!

לסיכום, לפעמים פשוט מספיק לחכות שהסימפטומים יעברו , אבל להיות עירני לגבי סיכון חיי חיית המחמד שלך. עדיף תמיד להיות בטוח מאשר להצטער אחר כך . עדיף שחיית המחמד שלכם תמנע ממזונות הידועים כרעילים עבורה. זכרו, רק בגלל שאינכם רואים מזון ברשימה למעלה, זה לא אומר שהוא בטוח לחיית המחמד שלכם. זוהי רשימה חלקית בלבד! יש עוד מוצרים רבים המזיקים לחיית המחמד שלך.

אני מקוה שעזרתי ושגיליתם ממה צריך להמנע.
ליאורה מחיש חי
שלכם ולמענכם
לגידול חיית מחמד בריאה ומאושרת





3 תגובות:

  1. ליאורה שלום
    לא ידעתי שזה מזיק להם לאכול את הדברים האלו.
    תודה ששיתפת ועכשיו אשים לב יותר.
    יום קסום

    נטלי

    השבמחק
  2. היי ליאורה
    מידע חשוב ומקסים
    תודה
    רועי

    השבמחק
  3. הי ליאורה,
    מעניין מה שכתבת.
    ידעתי רק על השוקולד בהקשר הזה. טוב מאד שגם אחרים ידעו, כאלה שחושבים שהם מפנקים את חיות המחמד שלהם, ובעצם גורמים להם נזק והכל מאהבה.
    תודה על השירות הנפלא תמיד!
    אריאלה אזולאי

    השבמחק