יום חמישי, 5 במאי 2011

איך תעזור לחיית המחמד לעבור את הזיקוקים ביום העצמאות בשלום?

הנה מגיע יום העצמאות וחיות המחמד שלנו נחשפות לרעש החזק של זיקוקים בבמות ואורות בשלל צבעים. חיות המחמד אינן מבינות מה קורה והן פוחדות מהמתרחש. צרור עצות איך להקל על חיית המחמד ביום העצמאות
ו"בונוס מיוחד" לכם קוראיי הנאמנים מבצעי כחול לבן - השני ב-50% הנחה
עד 11 במאי בלבד - לחצו ותהנו!

פחד מזיקוקים- הינו פחד נפוץ בקרב חיות המחמד. יש לזכור שאוזן של כלב רגישה לרעש הינה פי 10 מאוזן של בני אדם! הרעש החזק, בד בבד עם האורות של הזיקוקים, מפחידים אותם מאד.
שלא תחשבו לרגע, לקחת עימכם את הכלב לבמות המופעים. כלבים רבים נכנסים להיסטריה בורחים נדרסים או אובדים לבעליהם בזמן הזיקוקים.

מה ניתן לעשות איך אפשר לעזור לחיית המחמד לעבור את יום העצמאות בשלום?

ישנם מספר צעדים שניתן לעשות.

לפני יום העצמאות


1) וודאו שלכלב ולחתול יש קולר עם תג שם מעודכן כולל טלפון סלולרי שיכולים להשיגך במידה ויאבדו במהלך הזיקוקים- אם אין הזמן עכשיו
2) לקחת הקלטה של קולות זיקוקים ולהשמיע לחיית המחמד תחילה בקול שקט ולאט לאט בקול גבוה יותר. המשך בפעילות השוטפת בבית והתעלם מהקולות.

רצ"ב קובץ שמע קולות זיקוקים : http://www.UpFile4u.Net/Files/4d1e2r.wma


כל פעם שאתה משמיע את הקולות תן לכלב/חתול משהו שנעים וטעים לו, כדי לקשר דברים טובים עם קולות הזיקוקין כגון: חטיפים עצמות וביסקויטמשחקים, חיבוק נשיקות וכדומה. יש לחזור על הפעולה מספר פעמים ביום עד שהכלב והחתול מתרגלים לשמוע את הזיקוקין ולא נבהלים.

אם לא הצלחת "לחנך" את כלבך/חתולך שלא יפחד מהזיקוקים ,המשך לנקוט בצעדים הבאים:

שעה לפני הזיקוקים


3) האכל את חיית המחמד שלך שעה לפני הזיקוקים לכלב - ניתן להוסיף תפוחי אדמה מבושלים,אורז לבן מבושל או פסטה הפחמימות שיגרמו לו לתחשות כבדות ונמנום וקח אותו לטיול ווודא שיעשה את הצרכים לפני תחילת הזיקוקים.

4) יצירת סביבה רגועה הדלק אורות בכל הבית וסגור את הוילונות וההחלונות. הקפד לטשטש את רעש הזיקוקין על ידי הדלקת מוזיקה בקול גבוה, טלביזיה, והפעלת מזגן.

בזמן הזיקוקים

5) יש להמשיך להתנהג אליו כרגיל ולא לתת לו יותר מדי תשומת לב, חיבוקים וליטופים כי זה משיג תוצאה הפוכה ! לא להגיב לזיקוקים בעצמך. הכלב חש אם אתה עצבני או קופצני בעצמך הכלב קורא את שפת הגוף שלך וזה אומר לו שאנחנו פוחדים.

6) חיית המחמד מוצאת מקומות מחבוא מאד מוזרים להתחבא בהם כגון: מתחת לשולחנות, בתוך ארונות בגדים. יש הממליצים להכין את כלוב הנסיעה ולכסות אותו בשמיכה כדי ליצור סביבה סגורה ומוגנת לחתול/לכלב. זה לא משנה איפה יהיו העיקר שירגישו רגועים שם עד שתעבור המהומה.

7)אל תנעל את הכלב/החתול בחדר לבד כשיש זיקוקים ואל תוציא כלב/חתול ממקום המחבוא שלו. אפשר לו להתחבא ואל תנסה למשוך אותו החוצה. הוא יירגע הוא ייצא.

8) אל תנסה ללטף את חיית המחמד אם היא לחוצה היא עלולה לנשוך או לשרוט מלחץ. תנסה להסב את שימת ליבה לשחק עם משחק אהוב, זה יכול לעזור.משחק כגון קונג ממולא בחטיפים יגרום לכלב/לחתול להיות עסוק בהוצאת החטיפים ופחות קשוב לסביבה ולפחד שלו.

9) השתמש בבית בשמנים ארומטרפיים הידועים כמרגיעים כגון לוונדר, קמומיל באמצעות נרות , מכשירים המחוברים לחשמל ועוד.

10) אם מדובר בכלב שממש נכנס להיסטריה בזיקוקים מומלץ לגשת לוטרינר לגבי תרופה להרגעה נגד חרדה.
 
 

הבטחתי "בונוס מיוחד"
לכבוד יום העצמאות מבצעי השני ב-50% הנחה
         













הגיבו, כיתבו לי אם אהבתם ושתפו חברים !
אני מודה לחברים שהפנו חברים! אז...לא להתעצל! שלחו זאת לחבר והוא יודה לכם! וגם אני!

חג עצמאות שמח ובטוח

ליאורה מחיש חי
שלכם ובשבילכם






5 תגובות:

  1. תודה לך ליאורה ! שמחתי לקרא וללמוד ורצה ליישם
    נורית

    השבמחק
  2. ליאורה יקרה !
    תודה על הטיפים המועילים
    שיהיה לך ולבני ביתך על שניים ועל ארבע חג עצמאות
    שמח ורגוע
    טוני

    השבמחק
  3. תודה רבה! שמחתי לקרא! אך אני חייבת להעיר ולציין שלפי מיטב ידיעתי, לפי מה שוטרינר אמר לי, אסור לכלבים בתכלית האיסור לאכול תפוחי אדמה או אפילו מזון שבושל בסיר עם תפו"א (למשל חתיכת עוף ממרק ירקות שיש בו תפו"א). הוא אמר שזה גורם להם לבעיות בכבד בגיל מאוחר יותר ובטווח הקצר אף עשוי לגרום לכאבי בטן/שלשולים אצל הכלבים היותר רגישים...
    בגל אופן תודה על הטיפים ושיהיה חג עצמאות שמח, בטוח ופחות מפחיד לחברינו היקרים ההולכים על ארבע!
    שמרית

    השבמחק
  4. שמרית יקרה
    תודה על תגובתך . מותר לתת לכלב תפוחי אדמה מבושלים לא בכמות ולא באופן קבוע אלא באופן חד פעמי וכמות לא גדולה - זה בהחלט לא מזיק ! אולי זה לא מי יודע מה מועיל לכלב. בכל מקרה לכלבים שסובלים מבעיות עור מציעים פתרון תזונתי המורכב מדגים ותפוחי אדמה אפילו במזונות רפואיים.
    הרעיון הוא לא להאכיל אותם לאורך זמן בתפוחי אדמה כי זה בהחלט לא חלק מתפריט רצוי אבל לערב אחד חד פעמי זה בסדר גמור.
    שיהיה חג שמח ןבטוח ותודה על תגובתך

    השבמחק
  5. אחלה מבצעים לחתולים! ממהרת להזמין. תודה לך ליאורה מחיש חי

    השבמחק