יום חמישי, 19 במאי 2011

איך לשמור על הכלב והחתול בל"ג בעומר?


ל"ג בעומר הוא חג של אש ומדורות  והיום בחרתי לדבר על הסכנות הקשורות באש לכלבים וחתולים ואיך מטפלים בחיית המחמד שנכוותה או שאפה עשן?


מדורת ל"ג בעומר אינו מקום שרצוי לקחת את הכלב או החתול שלכם אליו! האש הגלויה מסקרנת מאד את חיית המחמד. נוסיף לכך, את הרצון של הכלב והחתול לחקור את האש,  ואת חוסר הפחד מדברים חמים, ויצרת מצב סכנה לחיית המחמד.
כמויות האנשים, האוכל והריחות "משגעים" את הכלב ומפעילים את כל החושים שלו ,הכלב מקפץ משמחה מכשכש בזנב ואינו מודע לסכנות, מבצע תנועות לא נכונות ונכווה מהאש ומהגיצים שעפים. ישנן דרגות שונות של כויות: מפגיעות קלות של אדמומית בעור,שלפוחיות וכדומה , ועד כויה שיכולה לגרום למוות.

סכנה נוספת לכלב במדורה, אך מסוכנת לא פחות, היא שאיפת עשן שהיא פגיעה שאין לה סימנים חיצוניים אבל היא יכולה לגרום אף למוות של חיית המחמד שלנו. עשן המדורה חודר לריאות של החיה וסותם את יכולת ספיגת החמצן בדם והחיה הולכת ונחנקת.


כיצד לטפל בכלב שנחשף למקור אש או עשן?
1.    ברור שפעולה ראשונה היא להרחיק את הכלב/החתול ממקור האש והעשן
2.    יש לשטוף את מקום הכויה במים קרים ולהקפיד להשאיר את המקום עטוף במגבת לחה עד שתגיעו למרפאה וטרינרית.
3.    לא למרוח משחות ולא לגעת בחלקים השרופים
4.    יש לגשת לוטרינר מיידית.

לסיכום, במידה ואתם ממש חייבים לקחת איתכם את הכלב שלכם למדורה ואין לכם ברירה אחרת, הקפידו ראשית שכלבכם יהיה עם קולר ותג שם ויהיה צמוד אליכם קשור ברצועה ולא מתקרב בכלל למדורה ולא למנגל.

אני יודעת שהכלב והחתול שלכם חשובים לכם ואתם דואגים לרווחתם ולבריאותם אז תהנו  במדורות לג בעומר ושיהיה חג שמח והכי חשוב בטוח לכם ולחיית המחמד שלכם.
ל"ג בעומר שמח ולהשתמע ,


ליאורה מחיש חי!

נ.ב. אשמח לשמוע איזה פינוק הבאתם מהמדורה לחיית המחמד שלכם? כתבו לי! ממש כאן למטה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה