יום שבת, 26 בנובמבר 2011

איך לשמור על חיית המחמד שלך בחורף?

שלום לכם חובבי חיות המחמד,
החורף כבר כאן והשבוע מתחיל במזג אויר קר במיוחד. עם בוא החורף הטמפרטורות יורדות ובאיזורים הצפוניים של ארצנו כבר יש שלג. לפניכם מספר טיפים שיעזרו לחיית המחמד שלכם לעבור את החורף צמוד, בטוח וחם.

לשמור על חיית המחמד בחום

אנשים רבים טועים ומתייחסים לשיער חיית המחמד כפרווה, למרות שהשיער יכול להראות קטיפתי ויפה , הוא לא יכול להיות מבודד מושלם ואם לחיית המחמד יש שיער קצר אזי, היא חשופה יותר לקור. אם חיית המחמד שלך חיה בחוץ, הכלל הוא, שאם קר לך אז לה קר באותה מידה, לכן, לכלבי מלונה, יש לסדר מצע חמים כמו שמיכת פליז, לאטום פתחים דרכם נכנס הקור ולדאוג לתוספת מזון כדי לעזור לה בעזרת האוכל להתמודד עם הקור.

מיטות לחיית המחמד בחורף

לחתולי הבית ולכלבים יש לדאוג לסביבת שינה שמורמת מספר סנטימטרים מעל הרצפה. ככל במקום המיטה שלהם גבוה מהרצפה ככה חם יותר להם. ניתן לרכוש מיטות מפלסטיק עם מזרון בתוכן או מיטות מבד/מזרון שיבודד בינם ובין הרצפה הקרה. אם לא רכשתם עד כה בקרו בחנויות הרשת לקבלת ייעוץ אישי או באתר החנות במחלקת שינה ונסיעה 

הגדלת כמות המזון לחיית המחמד בחורף

עם בוא החורף והטמפרטורות הנמוכות חיית המחמד זקוקה ליותר אנרגיה על מנת לשמור על חום גופה לכן יש לספק לה יותר מזון מהרגיל למשך חודשי החורף כדי לעזור לגוף שלה להתמודד עם הקור. וזו תשובתי גם לגבי חובבי חיות מחמד רבים שמתייעצים איתי ושואלים מה קרה לשינוי בכמות המזון שחיית המחמד צורכת.

בגדים לחיית המחמד בתקופת החורף

האם מדובר ברעיון טוב או רע? התשובה היא תלוי.
לכלבים - אין דבר רע בלהלביש את הכלב שלך, כל עוד זה לא מגביל את יכולת התנועה שלו והנשימה שלו. מומלץ להתייעץ עם מומחי הרשת להתאמה של בגדים לכלבים.
לחתולים - הלבשת בגדים לחתול זה לא רעיון טוב. בדרך כלל חתולים יותר עקשניים מכלבים ויכולים לגרום לסכנה לעצמם כך שעדיף להמנע מכך. במזג אויר קר עדיף לדאוג שהחתולים יהיה על שמיכות חורף חמימות והם יהיו בסדר. עדיף להכניס פנימה הביתה בהתאם למתאפשר גם את חתולי החצר ולסדר להם פינה עם שמיכות חמות.

פעילות חוץ בחורף

מומלץ את רוב פעילות חיית המחמד לבצע בתוך הבית. למרות שהכלב שלך רגיל לשחק בחצר ולהשתולל והחתולה שלכם רגילה לרבוץ בשמש החורף כאן והמנהגים צריכים להשתנות. חיות מחמד נמצאות בסיכון לקבלת כויות קור ולהיפותרמיה בדיוק כמונו בני האדם. אם חיית המחמד שלכם יצאה לטיול ונרטבה בגשם הקפידו ליבש : כפות רגלים, פרווה, ואוזנים כשהיא חוזרת הביתה.

הגנו על חיי החתולים במיוחד בחורף

חתולים אוהבים חום ומקומות אינטימיים במיוחד בחורף ומכיון שאינם מודעים לכך איזה מקום עדיף ממנוע של מכונית? הם משתחלים לתוך מנועי רכבים ונרדמים שם וכך נגרמים מספר רב של מיתות חתולים.
קבעו לעצמכם כלל במהלך החורף כל פעם שתגיעו לרכב דפקו על מכסה המנוע מספר דפיקות וזה יגרום לכל חתול ישן להתפנות החוצה מהמנוע בטרם התנעתו.
לסיכום, לא צריך לעשות הרבה על מנת לשמור על חיית המחמד בטוחה מהחורף הקר. כמונו הם זקוקים למקום סגור, חום, אוכל ואהבה. וכשהחורף שולח אותנו פנימה לבית המחומם שלנו אל לנו לשכוח את חברנו על 4 וצרכיהם המיוחדים לחורף.
אשמח לשמוע כיצד אתם שומרים על חיית המחמד שלכם בחורף?
ואם יש לכם עוד טיפים - שתפו אותנו כאן למטה


להשתמע וחורף חמים לכולנו

ליאורה מחיש חי

6 תגובות:

  1. הי ליאורה יקירתי,
    מזמן לא היית פה.
    ואני אגיד לך איך לעבור
    את החורף בשלום.....
    נו-שו יושבת לי בטוסיק
    ומחממת לי... חה חה ואין
    דבר יותר נעים מזה.
    וחוץ מזה, איך יעברו את
    החורף חתולי הפארק המסכנים?
    זאת השאלה.
    אפשר להעביר את החנות -
    לפארק? כי לי פשוט אין כח
    לסחוב את כמויות האוכל שהם
    רוצים. לא לדבר על תקציב.

    נשיקות, אלונה

    השבמחק
  2. הי ליאורה
    כרגיל.... פוסט מוצלח
    חיפשתי במאגר הפוסטים שלך ולא מצאתי. אולי תוכלי לכתוב על ״הגעת תינוק חדש הביתה״ איך להכין את הכלב מבחינת קינאה ותשומת לב, מיקום המזון והשתיה וכו׳

    תודה ויום טוב :)
    מיכל

    השבמחק
  3. תודה אלונה על המילים החמות והחתולות המחממות את הלב ואת ה... לגבי השקים אפשר בהחלט לשלוח לפארק אבל עלייך למצוא מישהו שיהיה מוכן לאחסן אצלו שק. אולי לפנות לפיקוח העירוני בפארק לעזרה באיחסון. מבטיחה לסייע עם פח איחסון שזה לא יפריע להם בדרך.

    השבמחק
  4. תודה מיכל על תגובתך אשמח לעסוק גם בנושא הזה בהמשך... מבטיחה.
    יום נעים
    ליאורה

    השבמחק
  5. היי ליאורה,

    תודה!

    זה היה מאוד מאלף ונותן חומר למחשבה (מבחינת הפרווה והקור) והגיע בדיוק בזמן!


    אגב, בכמה גר' להגדיל להם את הכמות בארוחות?

    ואם אנחנו כבר "מדברות" – איך אפשר לחנך אותם לא לגרד את הספות? לא לקפוץ על השיש במטבח?

    הם (יש לי שניים בני 5 חודשים) יודעים שאסור, ולכן בכל פעם שמתקרבת אליהם עם ה"שפריצר" הם כבר הספיקו לברוח. אז מה, לרדוף אחריהם ולהשפריץ?

    נתנו לי טיפ להשפריץ עם חומץ ומים. מיד לאחר מעשה הם ניגשו לרחרח, טיפסו על הכורסא "המרוססת" והתמקמו בנוחות...

    בתודה מראש,

    אונית

    השבמחק
  6. לאונית תודה על תגובתך המפרגנת אכן שבוע קר עובר עלינו.
    בנוגע לשאלתך בכמה להגדיל את כמות האוכל התשובה היא בכ10%-20% מהכמות אם החתולים חתולי בית שנמצאים כל הזמן במזגן חימום אז הגדלה מועטה ואם הם יוצאים לבקר בשכונה ומתעלמים ממזג האויר הקריר להגדיל בכמות גדולה יותר. כמות מזון החתולים צריך להיות מותאם לכמות האנרגיה שהחתולים מוציאים לפי רמת הפעילות הגופנית שלהם ותנאי המחייה.

    לגבי שאלתך על הרחקת חתולים עסקתי בנושא במאמר באתר החנות כנסי למידע ומאמרים קראי ותקבלי שם רעיונו. נוספים. רעיון השפריצר של מים אני מכירה בעיקר כשפריץ לפרצוף לחתולים שלא אוהבים מים בדרך כלל עובד ומבוסס על התנייה פבלובית (הכלבים של פבלוב שכל פעם שהשמיעו להם פעמון הם הרגישו רעב כי ככה חינכו אותם...)

    בהצלחה
    ליאורה

    השבמחק