יום שני, 24 באוקטובר 2011

למה אליפות אירופה בכדורגל 2012 פוגעת בכלבים וחתולים?


טבח חתולי רחוב באוקראינה
אוהבי חיות מחמד !

לכולנו יש חיות מחמד שאנחנו אוהבים, גאים בהם, מפנקים אותם ומרגישים שהם החברים הכי טובים שלנו וחלק גדול מאיתנו הם אוהדי כדורגל מה הקשר? מיד אסביר.

אוהדי הכדורגל שביננו יודעים שבקייץ הקרוב, קייץ 2012, מארחת אוקראינה את אליפות אירופה בכדורגל. לכבוד אירוע חשוב זה (ולא... אני ממש לא מזלזלת באליפות, שמצמידה את האיש שלי, למסך ה-LCD שלנו במשך כחודש ימים ...) ובכן, לכבוד "האירוע" פתחו רשויות אוקראינה במסע לטיהור אוקראינה מנוכחות כלבים וחתולים ברחובות.
ההגדרה "מסע טיהור" לקוח מלקסיקון בעל קונוטציה לא נעימה לנו העם בישראל, מסע טיהור והשמדה.

על מה בעצם מדובר?
אוקראינה נגד החיות "טיהור" הרחובות מבעלי חיים חסרי בית, בעיקר כלבים וחתולים "משוטטים". לדברי ראש אחת הערים המארחות, נרכשה ופועלת במדינה משרפה ניידת, על גלגלים, ל"טיהור" מהיר ללא עקבות. בעלי החיים המשוטטים אספים מהרחובות חלקם מומתים על ידי זריקות רעל הגורמות לשיתוק ומוות אכזרי. וכשהניידת מתמלאת, מופעל תנור ששורף את בעלי החיים, בעודם חיים וערים.

מה נעשה בנושא עד כה?
ארגונים להגנת בעלי-חיים
באירופה התגייסו להלחם בתופעה המחרידה הזו.
פעילי זכויות בעלי חיים כבר הפצירו בצמרת השלטון : בנשיא אוקראינה, בראש הממשלה ובראש האופוזיציה, לחדול מחיסול אכזרי זה של בעלי החיים ברחובות. בנוסף, גם אופ"א (איגוד התאחדויות הכדורגל האירופאיות) הביע תמיכתו בפעילי זכויות בעלי החיים, וקרא לממשלת אוקראינה לחדול משיטות חיסול אכזריות אלה של בעלי החיים.

גם כאן, בישראל, ב-10 באוקטובר, התקיימה הפגנה של פעילי אנונימוס ואוהבי בעלי חיים מול שגרירות אוקראינה, כמחאה ודרישה להפסקת מסע הטיהור וההשמדה של כלבים וחתולים ודרישה מהציבור להחרמת משחקי יורו 2012.
השר גלעד ארדן התגייס לנושא וביקש הבהרות בנושא מהאיחוד האירופי ואיתן כבל הודיע לפעילים שבכוונתו לסייע כפי שיוכל. הפעילים גם הפיצו מכתב לשר החוץ אביגדור ליברמן וביקשו מאחרים לשלוח נוסח דומה.

אני נוהגת לחטוא ולצפות עם אישי היקר במשחקי הכדורגל אבל לא הייתי רוצה לדעת שכדי שאוכל לצפות במשחקים, השמידו אוכלוסיה שלמה של כלבים וחתולים.עדיף היה שאת 20 אלף היורו שניצלו לרכישת משרפה ניידת ינצלו בצורה טובה יותר, לאיסוף הכלבים והחתולים עיקורם וסירוסם ומציאת סביבת חיים טובה עבורם.


מה אתם יכולים לעשות?
חתימה על עצומה - ישנה עצומה באינטרנט בנושא הפסקת טבח הכלבים והחתולים באוקראינה חיתמו עליה בקישור כאן
הצטרפו לדף בפייסבוק גם אני מחרים את משחקי יורו 2012

אם אתם מעוניינים לראות בעצמכם התמונות והסרטונים (אזהרה הסרטונים מזעזעים ואינם מומלצים לצפייה לרגישים שביננו...) כנסו לדף טבח כלבים וחתולים באוקראינה


אני מקוה שפעילות ההשמדה תפסק באופן מיידי וכל אחד מאיתנו יכול לתרום את חלקו לעניין.

כתבו לי מה דעתכם וכיצד אתם תרמתם את חלקכם להפסקת מסע הטיהור?
בבלוג כאן למטה
או
בפייסבוק בדיון המתנהל בנושא

אנא אל תגיבו ב"השב למיייל" כי עם כמויות המיילים שמתקבלות על שולחני, אני עלולה לפספס את המייל שלכם ולא אקרא את  תגובתכם.



לבשורות טובות ומשמחות יותר

ליאורה מחיש חי
שלכם ובשבילכם
לגידול חיית מחמד בריאה ומאושרת


תגובה 1: