יום חמישי, 7 באפריל 2011

איך תקל על נשירת שיער הכלב והחתול באביב?


השבוע נכנס לתוקפו שעון הקייץ! מזג האויר שיגע אותנו השבוע פתאום - גשם, פתאום -שמש.  דווקא עכשיו, כשכל עם ישראל (או לפחות חלקו...) עסוק בניקיונות לפסח, דווקא עכשיו הנשירה מתגברת. למה השיער נושר ואילו פתרונות להקל על הנשירה?

למה השיער נושר באביב?
לרוב הכלבים והחתולים ארוכי השיער ישנה נשירה כל השנה באופן קבוע. זהו חלק ממחזור החיים הטבעי של השיער. בחילופי עונות באביב (לקראת הקייץ)  ובסתו (לקראת החורף) נשירת השערות היא מעל ומעבר לרגיל. הנשירה היא כתוצאה משינויי מזג האויר . לקראת הקייץ משירים הכלבים והחתולים את פרוותם הישנה כדי לפנות מקום לצמיחת פרוות הקייץ הקלילה.

מה ניתן לעשות כדי להקל על הנשירה?

לא ניתן להפסיק נשירה! זהו תהליך טבעי בריא ורצוי לכלבים ולחתולים כך שרצוי לתת לו להתרחש.כיצד ניתן להקל ?
גילוח - לא מומלץ לגלח את השיער משתי סיבות:
1.    הפרווה היא מנגנון מיזוג טבעי של הגוף ובודאי בתקופות האביב והסתו בהן ישנם עדיין הפרשי טמפרטורה וחשוב שהכלב והחתול יהיו עם הפרווה הטבעית שלהם.
2.    גילוח הכלב והחתול אינו מפחית את הנשירה.

סירוק והברשה - סירוק קבוע של הכלב והחתול הינו הכרחי בתקופה זו. הסירוק עוזר בהורדת השיער ה"מת" מגוף הכלב/החתול לתוך המברשת ולא על השטיח והרצפה שלכם. הברשת השיער תמנע יצירת קשרים "רסטות" בפרוות הכלב והחתול ותשחרר את השומנים הטבעיים המופרשים מהעור דרך הפרווה. על ידי שימוש במברשות ומסרקים המתאימים לחיית המחמד שלכם.

כמה פעמים לסרק את הכלב/החתול שלך?
כלבים ארוכי שיער מומלץ באופן קבוע יומיומי.
כלבים עם פרווה בינונית מומלץ לסרק פעמיים בשבוע לפחות
כלבים עם פרווה קצרה מומלץ לסרק פעמיים בחודש.
ברור שאפשר לסרק כל יום אם הכלב ואתה נהנים מהפעילות המשותפת.

איך לבחור מברשת / מסרק לחיית המחמד שלך?

לפניך 3 סוגי מסרקים/מברשות נפוצים. אם לאחר הקריאה לא הצלחת לקבוע מה מתאים לך תוכל להתייעץ עם יועץ מומחה בחנויות המקצועיות.
  מברשת קנים כפופיםמיועדת לכלבים וחתולים בעלי פרווה בינונית וארוכה. ישנם     דגמים לחתולים יותר עדינים עם כדוריות בקצה למניעת פציעת העור.
  מסרק מסור – מיועד בעיקר לכלבים בעלי פרווה בינונית וארוכה. שיני המסרק מסור מתוכננים להורדת כמות גדולה של שיער מת.  
      יתרונות: יעיל בהורדה משמעותית של השיער המת ובהפחתת הנשירה.ניתן להתאמה     למספר גדלי חיית המחמד. דו צדדי . גמיש ומגיע למקומות לא נגישים
חסרונות :לפעמים קשה להתאים את הגודל לכלב , מגיע ללא הוראות הפעלה.
  מסרק קוצץ - מסיר את השיער המת באופן היעיל ביותר מכל המסרקים.המסרק הקוצץ המקורי הינו ה- FURRminator  הפרמינטור ואחריו צצו בשוק חיקויים רבים זולים יותר ואיכותיים במידה דומה. ישנם כלבים שצריך להשתמש במרכך לפני הסירוק שלהם. 
יתרונות: יעיל בהורדה משמעותית של השיער המת ובהפחתת הנשירה. אינו פוגע בפרווה. קל לשימוש. עמיד לאורך זמן ואינו מתכלה.
חסרונות: יקר יחסית, עלול לגרום לגירוי העור לכלבים רגישים.

מברשת קנים דו צדדית




הקפידו לסרק את הכלב והחתול שלכם וקבלו בהבנה את הנשירה כחלק טבעי מגידול חיית המחמד שלכם. סרקו באופן קבוע וכך יהיה לכם פחות שיער  ברחבי הבית.
מסרק קוצץ FURRminator











זקוקים לעזרה נוספת התייעץ עימי או עם יועץ מומחה בחנויות המקצועיות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה