יום שישי, 1 באפריל 2011

מה לניקיון פסח ולחתולים וכלבים?

באופן רשמי החל מהיום 1 באפריל הוכרז שעון קייץ, אולם אנחנו בתחילת האביב. האביב היא תקופה נפלאה לחיות המחמד ולבני האדם. תקופת התעוררות, הכל פורח וריח ניקיון באויר. אולם כמו שלימדו אותי, לכל מטבע שני צדדים, ויש יתרונות וחסרונות לעונה נפלאה זו.

מנקודת מבטה של חיית המחמד - מה הם יתרונות האביב? 
  1. מה אומרת יויו הכלבה? - "מכיון ששעות האור רבות יותר, מתפנה לבעלים שלנו, זמן רב יותר לטיול ומשחק, עמנו הכלבים, בפארקים, ביערות ובגנים הציבוריים. המשחק בחוץ, מאפשר לנו הכלבים לשחרר אנרגיות, שהצטברו בחורף, ולהפטר משומנים מיותרים שהצטברו במהלך החורף".
  2. מה אומרת קרלה החתולה? -  "סוף כל סוף, פותחים חלונות לרווחה, ומאפשרים לנו לשבת על אדן החלון ולצפות בנעשה בחוץ ולהתכרבל בשמש בדיוק כמו שאנחנו אוהבים, ולהתבונן בבני האדם מתרוצצים ומנקים לפסח..."(ערוץ החיים הטובים)
מנקודת מבטה של חיית המחמד - מה הם החסרונות והסכנות באביב?
  1. סוף השבוע הקרוב צפוי להיות חם ואפילו חמסין ושבוע הבא צפוי עוד החורף להאבק את מאבקו האחרון ויירד גשם. שינויי מזג האויר הקיצוניים האלו מבשרים על התעוררות של חיית מחמד פחות אהובה עלינו הכלבים והחתולים ועל הבעלים שלנו - הפרעושיםבתקופה זו הנקיונות לפסח בעיצומם וגם אותנו החתול והכלב צריך להכין לפסח ולקייץ שאחריו. את הטיפול המונע, יש להתחיל כבר היום, לפני ההדבקה. על ידי רחצה טובה בשמפו נגד פרעושים (למי שרגיל כמובן ובעיקר לכלבים שביננו..) בטיפות באופן קבוע פעם בחודש, תרסיס וקולר וטיפול בסביבת החיים שלנו. כך נוכל ליצור "בריאות מונעת" ולא להתחיל במלחמה כשיש כבר פרעושים עלינו.
     
  2. האוכל והשתיה שלנו חשובים מאד לבריאותנו בתקופת הקייץ. יש להקפיד לתת לנו מזון טרי.יש להקטין את כמות המזון המוגשת כי אנחנו רעבים פחות. ולא לאפשר למזון לעמוד זמן רב למניעת קלקול קיבה ושילשולים.כמו כן, מומלץ, להקפיד לשים מים טריים מידי יום ולהחליף לפחות פעם אחת ביום. ברור שעם התחממות מזג האויר צריך להקפיד שיהיו לנו מים זמינים ובשפע למניעת התייבשות.

  3. האביב הוא גם זמן יציאת הנחשים באיזורים הכפריים אז צריכים להיות עירניים יותר ובמסגרת הניקיונות שבני האדם עושים הם צריכים לאוורר את החצרות והמחסנים ולוודא שלא מגיעים אורחים לא רצויים. 

 
אז אביב הגיע ועם כל הכיף והעיסוק בניקיונות האביב,יש להיות מודעים גם לניקיונות עבור חיית המחמד שלנו, ולהערך בהתאם. ולסיום, בונוס  דרישת שלום מצולמת ממני איך לטפל בכלב נגד פרעושים?




אם עזרתי לכם וגיליתי לכם משהו חדש שלא ידעתם ולא חשבתם עליו, מילאתי את חלקי ואשמח לתגובתכם למטה למסר.
המשיכו לגדל חיית מחמד בריאה ומאושרת ו
להתראות במסרים הבאים.

שיהיה לכם חודש אביב נפלא
ליאורה מחיש חי


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה